Esmaeili S, Maghsoudi S, Etebari M. The Quality of Educational Services at Isfahan School of Pharmacy: Perspective of the Students. Iranian Journal of Medical Education 2018; 18 :234-242
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4430-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، etebari@pharm.mui.ac.ir
چکیده: (182180 مشاهده)
مقدمه: یکی از مشخصههای کیفیت در دانشگاه، برآورده شدن انتظارات دانشجویان از خدمات آموزشی است. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در این دانشکده با استفاده از مدل سروکوال انجام شد.
روشها: در این مطالعه توصیفی مقایسهای، حجم جامعه مورد بررسی 400 نفر بود که بر اساس نمونهگیری به روش تصادفی طبقهای تعداد 80 نفر از دانشجویان دکتری عمومی دانشکده داروسازی اصفهان طبق 5 ورودی موجود در دانشکده در سال تحصیلی 95-1394 انتخاب شدند. در مجموع 40 نفر دانشجوی مرد و 40 نفر دانشجوی زن در 5 طبقه مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه سروکوال استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آزمونهای ویلکاکسون، T زوجی و آنالیز واریانس انجام شد.
نتایج: در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، شکاف وجود داشت (001/0p<). بیشترین میانگین شکاف در بعد همدلی (74/0±62/1-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (68/0±09/1-) بود.
نتیجهگیری: انتظارات دانشجویان بالاتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود در دانشکده بود و در هیچ کدام از ابعاد خدمت، انتظارات آنها برآورده نشده بود. در راستای بهبود این وضعیت، ابتدا باید بعد همدلی و سپس سایر ابعاد خدمت در اولویت مسؤولین قرار گیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ارزشيابي برنامه دریافت: 1396/3/3 | پذیرش: 1396/10/13 | انتشار: 1397/1/26 | انتشار الکترونیک: 1397/1/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول