XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eftekharian H R, KHoshkhahesh M, Zamiri B. Survey of Educational Needs For Nursing Staff In Shiraz Dental School Clinics. Iranian Journal of Medical Education 2016; 16 :465-467
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4151-fa.html
افتخاریان حمیدرضا، خوش خواهش مریم، ضمیری باربد. نیازهای آموزشی کارکنان پرستاری شاغل در کلینیک‌های دانشکده دندان پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :465-467

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4151-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ، eftekharhr@sums.ac.ir
چکیده:   (4492 مشاهده)

نیازسنجی آموزشی دقیقاً معلوم می‌کند که چه پرستارانی نیازبه آموزش دارند و به چه آموزش‌های نیاز دارند. عدم توانایی پرستاران در انجام مراقبت‌های پرستاری و ایفای نقش‌های مربوطه مطابق اصول جدید موجب پایین آمدن کیفیت خدمات پرستاری می‌گردد. در مطالعه‌ای که سال 2008 در کشور کره با روش دیکوم به بررسی و تحلیل شغل پرستاران پرداخت5 وظیفه‌ی اصلی، 23 وظیفۀ فرعی و 86 تکلیف فرعی مشخص شد، که مراقبت‌های حرفه‌ای پرستاری به عنوان مهم‌ترین وظیفه‌ی اصلی در اولویت اول قرار گرفت(1). مطالعه دیگر در سال 2009 با بررسی نیازهای آموزشی پرستاران شاغل در واحدهای مراقبت حاد بیمارستانی در نیوزلند، یک مجموعه از نیازهای آموزشی تهیه نمودند، بعضی از این موارد شامل شناخت بیش‌تر موارد اورژانسی، مداخلات فوری، فارماکولوژی و نحوه پرستاری بیماران به شدت بدحال بود(2). هدف محقق در این پژوهش تعیین نیازهای آموزشی کارکنان پرستاری در دانشکده دندانپزشکی شیراز و تعیین عوامل مؤثر بر آن به منظور تدوین برنامه‌های واقعی، مبتنی بر نیازهای آموزشی پرستاران است. 

واژه‌های کلیدی: نیازهای آموزشی، دندان پزشکی
متن کامل [PDF 108 kb]   (1427 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه علمی | موضوع مقاله: آموزش مداوم
دریافت: 1395/3/11 | پذیرش: 1395/4/22 | انتشار: 1395/10/26 | انتشار الکترونیک: 1395/10/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education