XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Behnamfar R, Mostaghaci M. Residents and Medical Students’ Satisfaction with Journal Club Meetings at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2016; 16 :379-387
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3990-fa.html
بهنام‌فر رضا، مستغاثی مهرداد. میزان رضایت دستیاران و دانشجویان پزشکی از جلسات ژورنال کلاب در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :379-387

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3990-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی شهید صدوقی، یزد ، mehrdadmostaghaci@gmail.com
چکیده:   (3782 مشاهده)

مقدمه: ژورنال کلاب یکی از روش‌های پذیرفته شده در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی است. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت دانشجویان پزشکی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از جلسات ژورنال کلاب بود.
روش‌ها: در این پژوهش توصیفی مقطعی 134نفر از دستیاران و دانشجویان پزشکی بخش‌های بالینی ماژور(داخلی، زنان، اطفال) بیمارستان شهید صدوقی یزد که از طریق سرشماری انتخاب شدند، شرکت نمودند. ابزار جمع‌آوری داده، پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که پس ازتایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. داده¬ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کروسکال والیس مورد تحلیل قرار گرفت.
نتایج: دستیاران، کارورزان و کارآموزان بخش داخلی رضایت بیش‌تری از جلسات ژورنال کلاب نسبت به دانشجویان سایر بخش¬ها داشتند. نتایج نشان داد بین میانگین نظرات دانشجویان سطوح مختلف، تفاوت معناداری وجود داشت (0001/0p=). بر این اساس، دستیاران بالاترین سطح رضایت و کارآموزان کم‌ترین سطح رضایت را داشتند. به طور نسبی، جلسات ژورنال کلاب به صورت منظم و در ساعات مشخص برگزار می‌گردید.
نتیجه‌گیری: کارآموزان و کارورزان و دستیاران دانشگاه شهید صدوقی یزد به طور نسبی از جلسات ژورنال کلاب رضایت داشتند. هر جلسه ژورنال کلاب در صورت مدیریت صحیح و به شرط با اهمیت قلمداد شدن، می‌تواند بستری برای خلق ایده‌های جدید و نوآورانه باشد.

متن کامل [PDF 265 kb]   (1610 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش باليني
دریافت: 1394/10/1 | پذیرش: 1395/5/27 | انتشار: 1395/9/2 | انتشار الکترونیک: 1395/9/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education