دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1380 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 35-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinpour M, Behdad A, Samii H. Assessment Of Medical Interns Opinion About Education In Surgery Courses In Isfahan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2001; 1 (3) :30-35
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-38-fa.html
حسین پور مهرداد، بهداد اکبر، سمیعی حسین. بررسی نگرش کارورزان پزشکی نسبت به آموزش در دوره جراحی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1380; 1 (3) :30-35

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-38-fa.html


چکیده:   (27286 مشاهده)
مقدمه ارزیابی وضعیت آموزش، جزء لاینفک برنامه های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر وضعیت آموزش کارورزان در بخش جراحی بیمارستان الزهرا (س) را مورد مطالعه قرار می دهد.روشها. مطالعه تحلیلی حاضر در سال 1379 برای بررسی نگرش کارورزانی که دوره جراحی خود را به پایان رسانده اند (n=123)، در بیمارستان الزهرا (س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با آموزش در دوره جراحی انجام گرفت. برای سنجش نظرات کارورزان، پرسشنامه استاندارد شده ای حاوی 13 متغیر تهیه و پس از تکمیل توسط دانشجویان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج میانگین نمره آموزش در کل 4/42±23/11 بود و طبق مدل رگرسیون، چهار عامل اصلی شامل میزان آموزش در اتاق عمل، اورژانس، نحوه برخورد دستیاران با کارورزان در مسائل آموزشی و نحوه ارزشیابی کارورزان مهمترین عامل در تغییرات نمره کل بودند (p<0.05).بحث با توجه به تاثیر بیشتر آموزش در اتاق عمل، پیشنهاد می شود که با ایجاد تغییرات لازم، بتوان با بهبود این آموزش، در بهبود کیفیت آموزش در جراحی گام برداشت..
واژه‌های کلیدی: آموزش، دانشجوی پزشکی، ارزیابی
متن کامل [PDF 143 kb]   (2486 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | پذیرش: 1380/3/25 | انتشار: 1380/3/25 | انتشار الکترونیک: 1380/3/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education