دوره 13، شماره 10 - ( 10-1392 )                   جلد 13 شماره 10 صفحات 839-830 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roudbari M, Barfei F, Refa S. Cooperation of Supervisor, Co-Supervisor, and Statistical Advisor with Thesis and Dissertations in Tehran University of Medical Sciences: Postgraduates’ Viewpoints. Iranian Journal of Medical Education 2014; 13 (10) :830-839
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2719-fa.html
رودباری مسعود، برفه ئی فرزانه، رفاع ساناز. نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد میزان مشارکت اساتید راهنما، مشاور و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1392; 13 (10) :830-839

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2719-fa.html


دکتر مسعود رودباری (دانشیار)، گروه آمار و ریاضی، دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران. m-roudbari@tums.ac ، m-roudbari@tums.ac.ir
چکیده:   (12155 مشاهده)
مقدمه: نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد پایان‌نامه‌ها موضوع مورد علاقه مدیران آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. هدف این مطالعه بررسی نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد میزان مشارکت اساتید راهنما، مشاور و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها است. روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 91-90 بر روی 270 پایان‌نامه دفاع شده سال‌های 1385 تا 1391 چهار دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تهران که استاد مشاور آمار داشته‌اند، انجام شد. پرسشنامه پژوهشگرساخته‌ای پیرامون میزان مشارکت اساتید با مقیاس پنج‌گزینه‌ای برای افراد نمونه ارسال شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون‌های تی مستقل، کروسکال والیس و یومن ویتنی استفاده شد. نتایج: بالاترین میزان مشارکت اساتید راهنما در پایان‌نامه‌های دکتری (20/1±8/2) و کارشناسی ارشد (27/1±3/3)، تهیه پروپوزالبود. بالاترین میزان مشارکت اساتید مشاور در پایان‏نامه های دکتری تهیه پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌ها (34/1±5/2) و در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تهیه پروپوزال (38/1±7/2) بود. بالاترین میزان مشارکت اساتید مشاور آمار در پایان‌نامه‌های دکتری (36/1±9/2) و کارشناسی ارشد (24/1±4/3) تجزیه و تحلیل داده‌ها بود. نتیجه‌گیری: با توجه به کم‌رنگ بودن نقش استاد مشاور در مقایسه با اساتید راهنما و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها، لازم است حضور استاد مشاور در پایان‌نامه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود که جایگاه اساتید در مقالات استخراجی از پایان‌نامه‌ها و سایر امتیازات مربوط، با در نظر گرفتن میزان مشارکت آنان تعیین گردد.
متن کامل [PDF 300 kb]   (1853 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي استاد
دریافت: 1392/3/20 | پذیرش: 1392/7/21 | انتشار: 1392/10/10 | انتشار الکترونیک: 1392/10/10

attachement [DOCX 36 KB]  (153 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education