دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 1306-1303 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zolfaghari B. Designing And Conducting A Course Of Thinking And Research Methodology In Pharmacy. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :1303-1306
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1652-fa.html
ذوالفقاری بهزاد. طراحی و اجرای درس روش تفکر و تحقیق در داروسازی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :1303-1306

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1652-fa.html


، zolfaghari@pharm.mui.ac.ir
چکیده:   (17650 مشاهده)
مقدمه: توجه به فرایند حرفه‌ای شدن در رشته داروسازی، همراه با الزام دانشجویان این رشته به اخذ هشت واحد پایان‌نامه تحقیقاتی از سویی و فقدان آموزش‌های نظام‌مند اصول تفکر و پژوهش در برنامه درسی مصوب آن از سوی دیگر، نیاز به ارایه رسمی درس «روش تفکر و پژوهش در داروسازی» را تایید می‌نماید. روش: با انجام مصاحبه‌های متعدد ساختارمند با اعضای هیأت‌علمی، دانش‌آموختگان و دانشجویان داروسازی سرفصل‌های مورد نیاز درس تهیه و تصویب گردید و سپس درس به صورت 1 واحد اختیاری ارایه گردید و در پایان دوره نظر دانشجویان در این خصوص کسب گردید. نتایج: سر فصل‌های مصوب مانند مهارت‌های فردی حرفه‌ای، مبانی پژوهش، شیوه‌ها و انواع آن، در اولین نیمسال 78-88 ارائه گردید و در پایان دوره نظرسنجی نشان داد، دانشجویان ضمن اعلام رضایت از این درس، بر افزایش تعداد واحد درس مذکور بیشترین تاکید را داشتند. نتیجه‌گیری: مطالعه حاصل ضمن نشان دادن نیاز دانشجویان داروسازی به فراگیری نظام مند اصول تفکر و پژوهش بر عملی و مناسب بودن آن تأکید دارد.
     
نوع مطالعه: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/28 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education