، faribajowkar@yahoo.com
چکیده: (21043 مشاهده)
مقدمه: پرستاران بخش بزرگی از پرسنل نظام سلامت را تشکیل میدهند. لذا تربیت این نیروی عظیم تأثیر به سزایی بر سلامت جامعه خواهد داشت. یکی از راههای کسب اطمینان از توانمندیهای آنان فراهم نمودن آموزش بالینی مؤثر است لذا این مسأله موجب توجه به آموزش بالینی از ابعاد گوناگون گردیده است. این مطالعه با هدف واکاوی این ابعاد و بحث پیرامون آنها صورت گرفته است. روشها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی آموزش بالینی، محیط بالینی، مشکلات آموزش بالینی، مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 در ovid، ایران مدکس iranmedex))، مدلیب (medlib) انتخاب شدند و براساس حیطههای مطرح در آموزش بالینی بررسی شدند که نهایتاً 23 مقاله انتخاب گردید. نتیجهگیری: به نظر میرسد ابعاد فلسفه آموزش بالینی پرستاری در واقع همان حیطههای چالش برانگیزی هستند که میبایستی در تحقیقات به آنها توجه شود. لذا توصیه میشود این موارد محور پژوهش در آموزش بالینی پرستاری قرار گیرند.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1390/2/21 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول