، shahla_zahabioun@yahoo.com
چکیده: (16148 مشاهده)
مقدمه: رشد فزاینده اطلاعات و روند سریع تغییر و تحولات آن چنان سریع و آشکار است که برای توصیف آن نیازی به استدلال و ارائه آمار و ارقام نیست. آنچه در این فرآیند شتابان اهمیت دارد این است که سازمانهای اجتماعی برای بقا و رشد و توسعه خود چه اقداماتی باید انجام دهند؟ از استراتژیهای پیشنهادی در این زمینه، تبدیل شدن سازمانها به سازمان یادگیرنده است. سیستمهای بهداشتی نیز به عنوان یکی از مهمترین سازمانهای اجتماعی، نه تنها میتوانند یادگیرنده بودن را در فرآیند توسعه خود محقق نموده بلکه قادرند کارکنان خود را نیز برای حضور در سازمانهای یادگیرنده تربیت نمایند. در این راستا به دلیل جایگاه مهم و حیاتی یادگیری و آموزش مداوم در به روز کردن دانش و اطلاعات سیستمهای بهداشتی و نقش ویژه نوآوری و ابداع در نیل به اهداف متعالی آن، استفاده از مدلهای سازمانی متناسب با عصر اطلاعات ضروری اجتنابناپذیر است. لذا سازمان یادگیرنده به عنوان الگویی مناسب در این امر، نیازمند مطالعه و بررسی در نحوه بهرهگیری از آن سیستمهای بهداشتی است که غزم جدی پژوهشگران، مسؤولان و سیاستگذاران آموزش پزشکی را میطلبد.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1390/2/7 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول