Minaiyan M, Teimouri M, Ghorbani A. Internal Assessment Of Pharmacy Curriculum In Pharmacy And Pharmaceutical Sciences School In Isfahan University Of Medical Sciences Within 2008-2009. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :614-624
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1582-fa.html
مینائیان محسن، تیموری مریم، قربانی عبدالصّمد. ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال 1388-1387. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :614-624
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1582-fa.html
، minaiyan@pharm.mui.ac.ir
چکیده: (18813 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی درونی بخشی از فرایند اعتبارسنجی است که به ارتقای کیفیت آموزش با محوریت مشارکت اعضای خود مجموعه میپردازد. هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت برنامه آموزشی دوره دکتری داروسازی در دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان در سال 88-87 از طریق ارزیابی درونی میباشد. روشها: در این مطالعه توصیفی و مقطعی ابتدا کمیته ارزیابی درونی دانشکده تشکیل و حوزهها، نشانگرها، ملاکها و حدود مطلوبیت آنها تعیین گردید. جمعآوری اطلاعات از طریق چکلیستها و پرسشنامههای خود ساخته یا قبلی که پایایی و روایی آنها مورد تأیید بود و توسط جامعه هدف شامل دانشجویان، اساتید، مدیران و کارشناسان حوزههای ذیربط تکمیل شده بود و همچنین بررسی عینی مستندات انجام پذیرفت. دادهها توسط آزمونهای آماری توصیفی تحلیل شد. نتایج: در مجموع از هفت حوزه رسالت و اهداف آموزشی، مدیریت و سازماندهی، برنامه آموزشی، منابع آموزشی، هیأتعلمی، دانشجویان و سنجش و ارزشیابی، نمره دانشکده در تمام حوزهها مطلوب (بیش از 75 درصد امتیاز کل) ارزیابی شد. شاخصهای اصلی ضعف در برخی حوزهها شامل رضایتمندی نسبی اعضای هیأتعلمی و دانشجویان به ترتیب از شرایط کاری و ارتقای شغلی و کیفیت تدریس، کمبود داروخانههای آموزشی، کمبود هیأتعلمی در برخی گروههای آموزشی و نبود log book برای دروس کارآموزی بود. نتیجهگیری: مطلوبیت اکثر شاخصها با توجه به قدمت بیش از نیم قرن دانشکده داروسازی اصفهان و تثبیت ساختار علمی و اکادمیک آن دور از ذهن نیست لیکن با توجه به اینکه تأثیرگذاری شاخصها در حوزههای مختلف یکسان نیست، نباید ضعف یا مطوبیت نسبی در برخی حوزهها مغفول بماند.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1390/2/3 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول