دوره 11، شماره 8 - ( 12-1390 )                   جلد 11 شماره 8 صفحات 932-926 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khatibi R, Ghadermarzi M, Yazdani S, Zarezadeh Y. Assessment of the Relation between Students' Gender and Their Scores on Selecting Confidence Choices in Confidence-Based Exams. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (8) :926-932
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1493-fa.html
خطیبی راز، قادرمرزی محمود، یزدانی شهرام، زارع زاده یدالله. رابطه جنسیت با نمره دانشجویان در انتخاب گزینه‌های اطمینان در آزمون‌های مبتنی بر اطمینان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (8) :926-932

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1493-fa.html


، razkhatibi@gmail.com
چکیده:   (9927 مشاهده)
مقدمه: راه حل‌های مختلفی مانند ارزیابی مبتنی بر اطمینان برای فائق آمدن بر معضل پاسخ به گزینه‌ها بر اساس شانس در آزمون‌های چندگزینه‌ای وجود دارد. از طرف دیگر، احتمال تاثیر عواملی از جمله جنس دانشجو در نحوه پاسخ‌دهی به آزمون‌های مبتنی بر اطمینان نیز مطرح است. در این مطالعه ارتباط جنسیت با نمره دانشجویان در انتخاب گزینه‌های اطمینان در این آزمون‌ها مورد سنجش قرار گرفت. روش‌ها: این مطالعه توصیفی گذشته نگر بر روی تمام دانشجویان پزشکی درس «بیوشیمی 1» را طی سالهای 1386 لغایت 1389 در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گذرانده بودند صورت پذیرفت. داده ها از بانک ازمون‌های مبتنی بر اطمینان بیوشیمی که در انتهای ترم به تمام این دانشجویان داده شده بود استخراج شد. در نهایت اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزار آزمون‌های مبتنی بر اطمینان و تستهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین سطح اطمینان به دست آمده در دانشجویان مؤنث بیشتر از دانشجویان مذکر بود و مقایسه میانگین سطح اطمینان در دو جنس با کنترل نمره آزمون مبتنی بر اطمینان اختلاف معنادار داشت (047/0p=). نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که دانشجویان دختر با اطمینان بیشتری به سؤالات پاسخ می‌دهند که این مسأله می‌تواند به دلیل تفاوت خصوصیات روانشناختی میان دو جنس باشد.
متن کامل [PDF 196 kb]   (1826 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1389/12/8 | پذیرش: 1390/7/26 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education