Eslamipour F, Shirban F, Refaee P. Assessment Of Dental Students’ Satisfaction Of Clinical Departments In Isfahan Dental School. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :625-633
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1471-fa.html
اسلامی پور فائزه، شیربان فریناز، رفائی پوراندخت. بررسی رضایتمندی دانشجویان از بخشهای بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :625-633
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1471-fa.html
، eslamipour@dnt.mui.ac.ir
چکیده: (16637 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی در نظام آموزش پزشکی از اهمیت شایان توجهی برخوردار است. آگاهی از نظرات دانشجویان دندانپزشکی از وضعیت بخشهای آموزشی، اساتید و پرستاران، مسؤولان را در ارایهی راهکارهای بهبود کیفی و کمی آموزش بالینی یاری میکند. هدف از این پژوهش ارزیابی و بررسی دیدگاه و رضایتمندی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان از بخشهای عملی، جهت آگاهی از نقاط ضعف و قوت این بخشها بود. روشها: در این بررسی مقطعی، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان درکلیهی مقاطع در سال تحصیلی 1388 پرسشنامهای را که شامل 16 پرسش استاندارد در زمینه رضایتمندی دانشجویان از اساتید، پرستاران، امکانات و تجهیزات بخشها و احساس اعتماد به نفس و رضایت از عملکرد خود در بخش عملی بود پر نمودند. پس از تکمیل پرسشنامهها اطلاعات گردآوری شده، به وسیله نرمافزار SPSS با استفاده از آزمونهای توصیفی، آنالیز واریانس برای دادههای مکرر و آزمون،T زوج واکاوی شد. نتایج: نتایج نشان داد که در میزان رضایت دانشجویان از بخشهای گوناگون اختلاف معناداری وجود دارد و بیشترین میزان رضایتمندی دانشجویان در کلیه موارد، از بخشهای درمان لثه و ارتودنسی و کمترین این میزان رضایتمندی، از بخشهای درمان ریشه و پروتز بوده است.اگر چه همبستگی منفی میان سطح رضایتمندی و معدل دانشجویان وجود دارد اما بین این دو، رابطه معناداری وجود ندارد (05/0
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1389/11/30 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول