دوره 6، شماره 1 - ( بهار 1385 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 115-109 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hashemipour M. Dental Students' Motivation For Entering Dentistry In Kerman School Of Dentistry. Iranian Journal of Medical Education 2006; 6 (1) :109-115
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-145-fa.html
هاشمی پور مریم السادات. انگیزه های ورود به رشته دندان ‌پزشکی در دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی کرمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1385; 6 (1) :109-115

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-145-fa.html


چکیده:   (17089 مشاهده)
مقدمه انتخاب شغل به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی‌اش مطرح بوده است. انتخاب رشته دندان‌پزشکی باید با دقت و تامل بیشتری صورت‌پذیرد، زیرا معمولا تغییر حرفه در رشته دندان‌پزشکی به ندرت امکان‌پذیر می‌باشد. این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر در انتخاب این رشته در میان دانشجویان دندان‌پزشکی سال اول و دوم کرمان در سال 1384 انجام شد.روش‌ها کلیه دانشجویان سال اول و دوم دانشکده دندان‌پزشکی کرمان (52 نفر) در این مطالعه توصیفی شرکت داده شدند. پرسشنامه‌ای پایا و روا شامل اطلاعات فردی و سوالاتی در مورد انگیزه‌های ورود به رشته دندان‌پزشکی به صورت جمع ایفا در اختیار دانشجویان قرار گرفت و داده‌ها با آمار توصیفی و استفاده از آزمون من- وینتی و برنامه SPSS-11.5 تحلیل شدند.نتایج ارتباط با مردم، مهم‌ترین انگیزه انتخاب دندان ‌پزشکی بود، اگرچه امکان کار با دست کمترین تاثیر را در انتخاب رشته دندان‌پزشکی داشت. مقایسه میان دو جنس نشان داد که دانشجویان پسر بیش از دانشجویان دختر به عامل درآمد و دختران بیش از پسران توصیه‌های خانواده را در انتخاب رشته خود دخالت داده‌اند.نتیجه‌گیری: عواملی که سبب انتخاب رشته دندان‌پزشکی در کرمان شده بود متفاوت از سایر نقاط دنیا نمی‌باشد و با بسیاری از مطالعات انجام شده در سطح جهانی مطابقت دارد.
متن کامل [PDF 169 kb]   (7385 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | پذیرش: 1385/3/25 | انتشار: 1385/3/25 | انتشار الکترونیک: 1385/3/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education