دوره 11، شماره 8 - ( 12-1390 )                   جلد 11 شماره 8 صفحات 925-917 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Darvish Ghadimi F, Roudbari M. Teaching Styles of Faculty Members in Schools Affiliated with Iran University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (8) :917-925
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1408-fa.html
درویش قدیمی فرشته، رودباری مسعود. سبک‌های تدریس اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (8) :917-925

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1408-fa.html


، m-roudbari@tums.ac.ir
چکیده:   (11967 مشاهده)
مقدمه: با توجه به اهمیت و نقش سبک‌های تدریس در میزان یادگیری و رضایت‌مندی دانشجویان، این مطالعه با هدف بررسی سبک‌های تدریس اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور ارتقای آگاهی اساتید از سبک‌های تدریس و توجه بیشتر به کاربرد سبک تدریس مناسب انجام گرفت. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی، پرسشنامه ترجمه‌شده و خودایفای سبک تدریس در اختیار تمامی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-88 قرار داده شد. هر مدرس با توجه به سبک تدریس خود در کلاس درس تئوری، به هر یک از گزینه‌های پرسشنامه نمره‌ای بین1 تا 4 را داد. پرسشنامه‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی، آزمون کای دو و دستورالعمل پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: اکثریت اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران، ارائه مفهوم به صورت کاربردی، یادگیری عمقی، پردازش شناختی به صورت اجرایی و فعالیت‌های مشارکتی را ترجیح می‌دهند. هیچگونه ارتباط معناداری بین سبک تدریس با دانشکده محل تدریس، سابقه تدریس، و مرتبه علمی به دست نیامد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده و ترجیح سبک‌های خاص تدریس، پیشنهاد می‌شود به تطابق سبک‌های تدریس با سبک‌های یادگیری دانشجویان و یا به عبارتی به تعامل تدریس-یادگیری توجه بیشتری شود.
متن کامل [PDF 227 kb]   (2514 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1389/10/28 | پذیرش: 1390/8/10 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education