Shakurnia A, Fakoor M, Elhampoor H, Taherzadeh M, Chaab F. The Correlation between Students' Evaluation of Faculty and Faculty Self-Assessment in Ahvaz Jundishapur University . Iranian Journal of Medical Education 2010; 10 (3) :229-237
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1353-fa.html
شکورنیا عبدالحسین، فکور محمد، الهامپور حسین، طاهرزاده مریم، چعب فرحناز. همخوانی نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز سال 1387. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (3) :229-237
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1353-fa.html
، shakurnia@yahoo.com
چکیده: (18841 مشاهده)
مقدمه: مقایسه نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید می تواند به شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم ارزشیابی کمک کند و در دستیابی به هدف ارزشیابی که ارتقای کیفیت میباشد مفید واقع گردد. این مطالعه با هدف بررسی همخوانی نتایج خودارزیابی اساتید با ارزشیابی دانشجویان از آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت.
روشها: مطالعه از نوع همبستگی بوده و جامعه و نمونه پژوهش کلیه دانشجویان و اعضای هیاتعلمی غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند که در سال تحصیلی 87-86 در دانشکدههای مختلف به آموزش اشتغال داشتند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامهای بر اساس مقیاس لیکرت، شامل 15 سوال 5 گزینه ای بود. داده ها با استفاده از نرمافزار SPSS-15 تجزیه و تحلیل شد.
نتایج: ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و نمرات خودارزیابی اساتید 158/0 بود( 034/=p ). میانگین نمرات خودارزیابی اساتید 36/0±53/4 و ارزشیابی آنان توسط دانشجویان 39/0±04/4 بود (0001/= p و 34/13=t). میانگین نمره خودارزیابی بیش از90 درصد اساتید بالاتر از 4(در حد عالی) بود.
نتیجهگیری: نتایج این بررسی نشان داد بین نمرات ارزشیابی استادان توسط دانشجویان و نمره خودارزیابی آنان همبستگی ضعیفی وجود دارد. با توجه به اهمیت ارزشیابیهای دانشجویی باید زمینههایی برای جلب نظر اساتید و پذیرش نتایج این ارزشیابی فراهم نمود.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه دریافت: 1389/10/1 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/7/23 | انتشار الکترونیک: 1389/7/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول