Monajemi A, Adibi P, Soltani Arabshahi K, Arbabi F, Akbari R, Custers E, et al . The Battery For Assessment Of Clinical Reasoning In The Olympiad For Medical Sciences Students. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :1056-1067
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1312-fa.html
منجمی علیرضا، ادیبی پیمان، سلطانی عربشاهی کامران، اربابی فرشید، اکبری رقیه، کاسترز اوژن، و همکاران.. آزمون جامع استدلال بالینی در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :1056-1067
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1312-fa.html
، adibi@med.mui.ac.ir
چکیده: (21898 مشاهده)
یکی از حیطههای اصلی المپیاد علمی دانشجویان پزشکی، استدلال بالینی است. استدلال بالینی از این رو به عنوان یکی از حیطههای اصلی انتخاب شده که یکی از مهارتهای بنیادین و کلیدی برای طبابت کردن است. با توجه به آن که در حال حاضر آزمون جامعی برای ارزیابی استدلال بالینی وجود ندارد، آزمون جامعی براساس چارچوب نظری استدلال بالینی طراحی شد. در این مدل، سه مهارت اصلی استدلال بالینی (جمعآوری اطلاعات، ساختن فرضیه و ارزیابی) سنجیده میشود و از کنار هم قرار گرفتن این آزمونها، آزمون جامع استدلال بالینی شکل میگیرد. بدین ترتیب آزمون جامع استدلال بالینی با سنجش مهارتهای مختلف استدلال بالینی و حل مسأله، شاخصی از میزان مهارت دانشجویان در این استدلال را به دست میدهد. در این مقاله براساس روش اقدامپژوهی، مراحل مختلف فرآیند طراحی چارچوب نظری و چگونگی عملیاتی کردن آن به تشریح بازگو شده است.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1389/8/29 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول