Siadat A, Shams B, homaie R, Gharibi L. Satisfaction of Students and Faculty Members of Graduate Studies From Educational Services Management at Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2005; 5 (2) :93-100
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-116-fa.html
سیادت علی، شمس بهزاد، همایی رضا، غریبی لطف اله. رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384; 5 (2) :93-100
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-116-fa.html
چکیده: (15601 مشاهده)
مقدمه: باتوجه به حساسیت مدیریت خدمات آموزشی و کیفیت ارائه خدمات آن به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به عملکرد مدیریت خدمات آموزشی درچهار حیطه آموزشی، اداری، کیفیت پاسخگویی و نظارت و راهنمایی انجام شد.
روشها: در مطالعهای توصیفی- پیمایشی، 78 نفر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و 65 نفر مدرسان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دوره تحصیلات تکمیلی با روش سرشماری از سال 1380 تا 1381 مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها، دو پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آنها با اعتبار محتوی و تعیین ضریب الفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. یافتههای پژوهش به صورت توزیع فراوانی و انجام آزمون t برای مقایسه میانگینها با عدد ثابت و t مقایسه میانگین دو گروه مستقل تحلیل شد.
نتایج: مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از هیچ یک از چهار حیطه عملکرد آموزشی، اداری، کیفیت پاسخگویی و نظارت و راهنمایی مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رضایت ندارند. نظرات مدرسان و دانشجویان مؤنث و مذکر دوره تحصیلات تکمیلی، تفاوت معنیداری نداشت.
نتیجهگیری: عدم رضایت مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه میتواند در سطح مدیریت دانشگاه، یک ضعف تلقی شود که نیاز است مدیران ارشد در این زمینه اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت مدیریت خدمات آموزشی انجام دهند.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1384/9/24 | انتشار الکترونیک: 1384/9/24