Ghasemi M, Vaezi A. Biotechnology Workshop, A Model For Curriculum Enrichment: Investigating Medical Students' Viewpoints. Iranian Journal of Medical Education 2010; 9 (3) :271-277
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1059-fa.html
، ghasemi@edc.mui.ac.ir
چکیده: (17080 مشاهده)
مقدمه: یکی از راههای غنیسازی برنامه درسی برای دانشجویان پزشکی در سالهای اخیر، و پرورش آنها به عنوان پزشک- دانشمند، آشنایی آنها با دانشهای دیگر از جمله بیوتکنولوژی است. در این مطالعه که در قالب یک کارگاه آشنایی دانشجویان با بیوتکنولوژی برگزار شد، دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد فوائد آن مورد بررسی قرار گرفت. روشها: یک کارگاه هفت روزه بیوتکنولوژی با شرکت 15 نفر از دانشجویان پزشکی عضو دفتر استعدادهای درخشان در دانشکده داروسازی برگزار شد. در پایان، شرکتکنندگان در قالب یک مطالعه توصیفی به پرسشنامهای با 86 گزاره در هفت حیطه که دربرگیرنده نظر آنان نسبت به این برنامه بود، پاسخ دادند. نتایج با استفاده از نرمافزار SPSS توصیف شد. نتایج: میزان رضایت از کارگاه بسیار بالا بود (2/0±4) و ضمن مثبت ارزیابی کردن اثرات و دستاوردهای کارگاه (49/0±9/3) ارتباط پزشکی و بیوتکنولوژی را بسیار نزدیک و آشنایی با مباحث بیوتکنولوژی را برای دانشجویان پزشکی، ضروری و مناسب دانستند. نتیجهگیری: با توجه به دیدگاه مثبت دانشجویان پزشکی نسبت به آشنایی با بیوتکنولوژی و لزوم این امر در علوم پزشکی، غنیسازی برنامه درسی دوره پزشکی عمومی با مباحث این علم توصیه میشود.
نوع مطالعه:
مقاله کوتاه |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1388/10/13 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1388/10/25 | انتشار الکترونیک: 1388/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول