Sadathoseini A S, Memarian R. The Effect Of Employing Synectic Model In Teaching Palliative Care In Children On Nursing Students' Writing Creativity And Academic Performance. Iranian Journal of Medical Education 2010; 9 (3) :239-248
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1056-fa.html
سادات حسینی اکرمالسادات، معماریان ربابه. تأثیر بکارگیری الگوی بدیعهپردازی در آموزش مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1388; 9 (3) :239-248
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1056-fa.html
، ashoseini@tums.ac.ir
چکیده: (19372 مشاهده)
مقدمه: مراقبت تسکینی از بیماران علاجناپذیر نیازمند خلاقیت در ارائه هر چه بهتر این گونه مراقبتها میباشد. در این مطالعه، تأثیرشیوه بدیعهپردازی بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان در مورد مراقبت تسکینی شد. روشها: مطالعه از نوع نیمه تجربی با دو گروه از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیمسال اول 86-87 انجام شد. گروه شاهد 28 و تجربی 32 نفر بودند. پس از پیشآزمون کتبی از مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان، در گروه تجربی الگوی بدیعهپردازی و در گروه شاهد آموزش متداول اجرا گردید و پسآزمون گرفته شد. متنی نیز به صورت انشایی در مورد مفهوم مراقبت تسکینی توسط هر دو گروه نوشته شد. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و مقایسهای من- ویتنی، مجذور کای و فیشر با نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: میانگین نمرات پیشآزمون در گروه شاهد 8/2 و در گروه آزمون 5/2 بود که تفاوت معنیداری را قبل از مداخله نشان نمیدهند. ولی بعد از مداخله، در پسآزمون، میانگین نمرات گروه شاهد 8/3 و در گروه آزمون 8/4 شد که تفاوت آماری معنیداری بین دو گروه داشت. متنهای انشایی دانشجویان نیز تفاوت معنیداری از نظر خلاقیت نوشتاری بین دو گروه نشان داد. نتیجهگیری: استفاده از شیوه بدیعهپردازی سبب افزایش خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در مورد مراقبت تسکینی در کودکان میگردد
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1388/10/13 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1388/10/25 | انتشار الکترونیک: 1388/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول