دوره 9، شماره 3 - ( 10-1388 )                   جلد 9 شماره 3 صفحات 238-231 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Delaram M, Tootoonchi M. Comparing Self- And Teacher-Assessmentin Obstetric Clerkshipcourse For Midwifery Students Of Shahrekord University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2010; 9 (3) :231-238
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1055-fa.html
دل‌آرام معصومه، توتونچی مینا. مقایسه خودارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی بارداری و زایمان دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1388; 9 (3) :231-238

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1055-fa.html


، masoumehdelaram@yahoo.com
چکیده:   (17879 مشاهده)
مقدمه: با اینکه متخصصین در مورد ارزشیابی دانشجو توسط استاد تأکید می‌نمایند ولی یکی از شیوه‌های مورد قبول خودارزشیابی است. هدف از این مطالعه مقایسه خودارزشیابی توسط دانشجویان و ارزشیابی توسط استاد در کارآموزی بارداری و زایمان دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بود. روش‌ها: این مطالعه توصیفی بر روی 71 نفر از دانشجویان ترم سوم مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که در فاصله سال‌های 87-85 واحد کارآموزی بارداری و زایمان را گذرانده بودند و 7 نفر از مربیان مامایی که در این کارآموزی مسؤولیت آموزش دانشجویان را به عهده داشتند، انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات فرم ارزشیابی واحد کارآموزی بارداری و زایمان بود که توسط اعضای گروه مامایی بر اساس سر فصل دروس تدوین شده و برای ارزیابی دانشجویان در پایان هر ترم تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرم ارزشیابی در پایان دوره توسط مربی و خود دانشجویان تکمیل گردید. نتایج با نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی، آزمون t زوج تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل ارزشیابی مربیان و خودارزشیابی دانشجویان بر مبنای نمره 70 به ترتیب 8/5±90/55 و 2/6±40/57 و بر مبنای نمره 20، 72/1±50/16 و 55/1±12/16 بود. تفاوت معنی‌داری بین میانگین نمرات مربیان و خودارزیابی دانشجویان وجود نداشت. نتیجه‌گیری: نتایج ارزشیابی اساتید و دانشجویان مشابه و بیانگر آن است که دانشجویان بطور نسبی می‌توانند عملکرد خود را مانند اساتید مورد قضاوت قرار دهند. نظرخواهی از دانشجویان برای ارزشیابی خود و بکارگیری آن در ارزشیابی استاد می‌تواند در اصلاح نمرات ارزشیابی کنونی مفید واقع شود.
متن کامل [PDF 218 kb]   (3695 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1388/10/13 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1388/10/25 | انتشار الکترونیک: 1388/10/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education