دوره 8، شماره 1 - ( 6-1387 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 89-81 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Madani H, Bahraminejad N, Amini K, Rahimi A, Fallah R. Senior Nursing Students' Skills In Patients' Health Assessment In Zanjan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2008; 8 (1) :81-89
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-779-fa.html
مدنی حسین، بهرامی نژاد نسرین، امینی کورش، رحیمی ابوالفضل، فلاح رمضان. مهارت دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بررسی وضعیت سلامت بیماران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1387; 8 (1) :81-89

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-779-fa.html


، madanih@zums.ac.ir
چکیده:   (19386 مشاهده)
مقدمه: بررسی وضعیت سلامت بیماران، اساس فرایند پرستاری بوده، و یافتن مشکلات آنان برای برنامه‌ریزی‌های مراقبتی توسط پرستاران و دانشجویان پرستاری ضروری است. این مطالعه با هدف تعیین میزان مهارت دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بررسی سلامت بیماران در سال 1384 انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، تمامی دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان (44 نفر) مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات شامل پرسشنامه‌های اطلاعات فردی، که توسط نمونه‌ها تکمیل می‌شد، و چک لیست مشاهده‌ای بررسی وضعیت سلامت بود که با حضور پژوهشگران در بخش‌های کارورزی و مشاهده عملکرد دانشجویان در بررسی وضعیت سلامت تکمیل می‌گردید. اطلاعات با استفاده از روش‌های آماری توصیفی، آزمون‌های آماری t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه در نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: بیست درصد از دانشجویان در بررسی سلامت بیماران ضعیف بودند، 2/68 درصد دانشجویان نمره متوسط گرفتند و تنها 4/11 درصد از دانشجویان در بررسی سلامت بیماران دارای مهارت خوبی بودند. نتیجه‌گیری: اکثر دانشجویان سال آخر رشته پرستاری در بررسی سلامت مهارت کافی نداشتند. بنا بر این، همکاری مدیران ارشد پرستاری در وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و مربیان برای برنامه‌ریزی دقیق برای حل این مشکل ضروری به نظر می‌رسد
متن کامل [PDF 237 kb]   (3265 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1387/9/12 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1387/6/25 | انتشار الکترونیک: 1387/6/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education