دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، armin.shahsanai@gmail.com
چکیده: (40596 مشاهده)
اصلاح نظام سلامت در کشورها به شیوههای متفاوت ولی با اهداف مشترک انجام شده است. در ایران راهاندازی شبکههای بهداشت و درمان کشور یکی از این تجربهها بوده است(1تا3).
طرح تحول نظام سلامت از اوایل سال 1393 به صورت جدی به عنوان یک اولویت در برنامههای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت، که میتوان آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و قطعاً نظام آموزشی بهداشتی و پژوهشی و حتی فرهنگی دانشگاهها از اجرایاین طرح تأثیرپذیر خواهند بود(4). یکی از ابعاد این طرح، مقیمی پزشکان است. منابع خبری، مقیمی پزشکان را چالشیترین بخش برنامه تحول سلامت ذکر کردهاند(5). با توجه به اجرای این طرح در بیمارستانهای آموزشی بسیار منطقی خواهد بود که اثرات مثبت این طرح در سیستم آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و در عین حال لازم است عوارض منفی ناشی از آن را نیز ارزیابی کرد تا نقاط ضعف اصلاح شود. بر همین اساس در یک مطالعه کیفی اثرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بر آموزش دستیاران مورد بررسی قرار گرفت.
واژههای کلیدی: ارزشیابی،
نامه علمی
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه دریافت: 1396/8/20 | پذیرش: 1397/10/24 | انتشار: 1398/1/26 | انتشار الکترونیک: 1398/1/26