[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 164-157 برگشت به فهرست نسخه ها
نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه اساتید
زهرا اکبری
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، akbari@mng.mui.ac.ir
چکیده:   (3890 مشاهده)

مقدمه: یکی از نیازهای ضروری اساتید در محیط دانشگاه نیازهای آموزشی زبان انگلیسی است. در صورت شناسایی و رفع نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید می‌توان به ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه کمک نمود. این مطالعه باهدف تعیین نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید از دیدگاه اساتید در دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 93-94 انجام شد.

روش‌ها: در این پژوهش توصیفی پیمایشی کاربردی، جامعه پژوهش شامل تمامی اساتید سه گروه تخصصی دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(20 نفر) و اساتید گروه‌های غیر تخصصی دانشکده (15نفر) بود که به روش سر شماری کلیه اساتید جامعه وارد پژوهش شدند. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش آمار توصیفی انجام شد.

نتایج: مطابق یافته‌های پژوهش به ترتیب مقاله‌نویسی (6/44%)، محاوره علمی در کنفرانس‌ها (3/33%) و ارتقای دانش زبان انگلیسی (4/31%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد. از بین مهارت‌های مورد نیاز محیط کار مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی (4/51%)، مهارت ترجمه از انگلیسی به فارسی (40%) و مهارت شنیدن به زبان انگلیسی (1/37%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد.

نتیجه‌گیری: مهم‌ترین مهارت مورد نیاز اساتید مهارت خواندن و درک مطلب منابع انگلیسی است. از بین نیازهای آموزشی به ترتیب می‌توان به نیاز به برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی به زبان انگلیسی و نگارش متون علمی به زبان انگلیسی و مکالمه به زبان انگلیسی اشاره کردکه لازم است در این زمینه برنامه ریزی‌های مناسب انجام شود.

واژه‌های کلیدی: نیازسنجی، اعضای هیأت‌علمی، زبان انگلیسی، نیازهای آموزشی
متن کامل [PDF 190 kb]   (1041 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1394/6/21 | پذیرش: 1394/12/18 | انتشار: 1395/4/30
پرسشنامه مطالعه [DOCX 28 KB]  (265 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari Z. Faculty Members’ English Language Educational Needs in the Faculty of Management and Medical Informatics in Isfahan University of Medical Sciences: Faculty Members’ Perspective. Iranian Journal of Medical Education. 2016; 16 :157-164
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3870-fa.html

اکبری زهرا. نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه اساتید . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :164-157

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3870-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4410