دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1380 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 35-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (27325 مشاهده)
مقدمه ارزیابی وضعیت آموزش، جزء لاینفک برنامه های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر وضعیت آموزش کارورزان در بخش جراحی بیمارستان الزهرا (س) را مورد مطالعه قرار می دهد.روشها. مطالعه تحلیلی حاضر در سال 1379 برای بررسی نگرش کارورزانی که دوره جراحی خود را به پایان رسانده اند (n=123)، در بیمارستان الزهرا (س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با آموزش در دوره جراحی انجام گرفت. برای سنجش نظرات کارورزان، پرسشنامه استاندارد شده ای حاوی 13 متغیر تهیه و پس از تکمیل توسط دانشجویان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج میانگین نمره آموزش در کل 4/42±23/11 بود و طبق مدل رگرسیون، چهار عامل اصلی شامل میزان آموزش در اتاق عمل، اورژانس، نحوه برخورد دستیاران با کارورزان در مسائل آموزشی و نحوه ارزشیابی کارورزان مهمترین عامل در تغییرات نمره کل بودند (p<0.05).بحث با توجه به تاثیر بیشتر آموزش در اتاق عمل، پیشنهاد می شود که با ایجاد تغییرات لازم، بتوان با بهبود این آموزش، در بهبود کیفیت آموزش در جراحی گام برداشت..
واژه‌های کلیدی: آموزش، دانشجوی پزشکی، ارزیابی
متن کامل [PDF 143 kb]   (2497 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | پذیرش: 1380/3/25 | انتشار: 1380/3/25 | انتشار الکترونیک: 1380/3/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.