ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد از دیدگاه دستیاران و اساتید
|
منصوره تقوی نیا، زهرا تقی پور انوری |
دانشگاه علوم پزشکی ایران، ، taghaviniama@yahoo.com |
|
چکیده: (3911 مشاهده) |
حجم بالای انواع جراحی در کشور دلیلی بر اهمیت گروه آموزش بیهوشی در دانشگاههای علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد است(1). برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، برنامهریزی با اهداف مشخص و تصمیمگیری اثربخش برای شناخت نیازها، نواقص و توانمندیها بررسی دیدگاه افراد درگیر در حوزهی مورد نظر لازم است. یکی از روشهای تعیین نیازها، بررسی نواقص و نقاط قوت ارزیابی است(2). مطالعاتی در ارتباط با تعیین وضعیت آموزشی گروههای آموزشی تخصصی از طریق بررسی با روش ارزیابی به ویژه ارزیابی درونی انجام شده است(3و4) هدف این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد در دانشگاه علوم پزشکی ایران بود تا با شناخت وضعیت موجود بتوان راه حلهای ممکن، برای بهبود کیفیت آموزشی این گروه ارائه نمود. |
|
واژههای کلیدی: کیفیت آموزشی، دستیاران |
|
متن کامل [PDF 170 kb]
(1243 دریافت)
|
نوع مطالعه: نامه علمی |
موضوع مقاله:
ارزشيابي برنامه دریافت: 1394/2/16 | پذیرش: 1394/6/8 | انتشار: 1394/9/3
|
|
|
|