دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1465-1461 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

pirhaji O, mollabashi R, haghdoost F, meidani M. Medical students' Study Resources: Books or Notes. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1461-1465
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2087-fa.html
پیر حاجی امید، ملاباشی رویا، حق دوست فریدون، میدانی محسن. منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1461-1465

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2087-fa.html


، faraidoonhaghdoost@gmail.com
چکیده:   (9354 مشاهده)
مقدمه: با توجه به اهمیت و تأثیر نوع منابع امتحانی بر یادگیری دانشجویان، در این مطالعه به بررسی مدت زمان اختصاص داده شده دانشجویان پزشکی به مطالعه جزوه و کتاب در طول ترم تحصیلی و زمان برگزاری آزمون‌هاپرداخته‌ایم. روش‌ها: مطالعه به روش توصیفی – تحلیلی و بر روی تمام دانشجویان مقطع کارآموزی( 120 نفر) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در فروردین 1390 صورت گرفت. به این منظور، درصد زمان مطالعه دانشجویان در طول ترم تحصیلی و در زمان برگزاری آزمون‌ها که به جزوه و کتاب اختصاص داده شده بود جمع‌آوری شد در پایان با استفاده از آزمون تی مستقل اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار درصد حجم مطالعه کتاب در دانشجویانی که معدل کل آنها بالاتر از میانگین نقطه حدایی (96/0±89/15) بود برابر با 08/4±61/34 و این میزان در دانشجویان با معدل کل پایین تر از نقطه‌ جدایی برابر با 30/5±13/23 بود که این تفاوت از نظر آماری معنادار بود. نتیجه‌گیری. بر اساس نتایج این مطالعه، دانشجویان با معدل پایین تر تمایل کمتری به مطالعه کتاب نسبت به جزوه‌های آموزشی در طول ترم تحصیلی و زمان برگزاری آزمون‌ها دارند. در همین راستا پیشنهاد به انجام مطالعات بیشتری به منظور بررسی منابع مطالعاتی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می‌شود.
واژه‌های کلیدی: آزمون، جزوه، کتاب، دانشجویان پزشکی
متن کامل [PDF 270 kb]   (5370 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1391/1/21 | پذیرش: 1391/1/31 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education