دوره ۱۱، شماره ۹ - ( ویژه نامه توسعه آموزش ۱۲-۱۳۹۰ ۱۳۹۰ )                   جلد ۱۱ شماره ۹ صفحات ۱۲۵۴-۱۲۴۸ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

doosti irani M, abdoli S, parvizi S, seyedfatemi N, amini M. Praxis: a Paradigm for Action Research. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1248-1254
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2051-fa.html
دوستی ایرانی مهری، عبدلی سامره، پرویزی سرور، سید فاطمی نعیمه، امینی مسعود. پراکسیس: پارادایمی برای اقدام‌پژوهی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ۱۳۹۰; ۱۱ (۹) :۱۲۴۸-۱۲۵۴

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-۱-۲۰۵۱-fa.html


، samereha2000@yahoo.com
چکیده:   (۸۳۳۱ مشاهده)
مقدمه: اقدام‌پژوهی یک متدولوژی تحقیق با هدف دوگانه (اقدام و تحقیق) است و به عنوان یک روش تحقیق تحت هدایت یک پارادایم یا دیدگاه فلسفی است. این مقاله به طور خلاصه به توصیف پارادایم و پارادایم تحقیق پرداخته و به این مسأله می‌پردازد که اقدام‌پژوهی در کدام پارادایم (اثبات‌گرایی، تفسیری، یا پراکسیس) قرار می‌گیرد.
متن کامل [PDF 952 kb]   (۳۴۳۹ دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1391/1/6 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education