دوره 11، شماره 8 - ( 12-1390 )                   جلد 11 شماره 8 صفحات 873-864 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abedini Z, Ahmari Tehran H, khorami A, Heidarpour A. Nursing students experiences toward evidence-based learning in clinical setting: A qualitative study. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (8) :864-873
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1753-fa.html
عابدینی زهرا، احمری طهران هدی، خرمی راد اشرف، حیدرپور اعظم. تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد در محیط بالینی: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (8) :864-873

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1753-fa.html


، parsian_Ins_kh@yahoo.com
چکیده:   (15641 مشاهده)
مقدمه: یادگیری بر اساس شواهد روشی مؤثر در آموزش دانشجویان است و شناخت دیدگاه‌های فراگیران در زمینه این رویکرد نوین، باعث توسعه کاربرد آن می‌شود. این مطالعه با هدف توصیف تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد انجام شد. روش‌‌ها: در این مطالعه کیفی که بر مبنای نظریه پایه در سال 1388 انجام شد، 18 دانشجوی پرستاری به شیوه نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. از دانشجویان خواسته شد تا با کاربرد شواهد در دوره کارآموزی پرستاری کودکان به حل مسائل بالینی بپردازند و نتایج کار خود را در گزارش صبحگاهی برای گروه شرح دهند. برای گردآوری داده‌ها از روش مصاحبه استفاده شد و با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: حاصل تحلیل اطلاعات شناسایی تعداد پنج درونمایه اصلی شامل حل مسأله، خودکارآمدی، تفکر، تعامل گروهی و پیوند مفاهیم نظری و عملی به همراه زیرطبقات مربوطه بود. نتیجه‌گیری: با توجه به تجارب مثبت دانشجویان از یادگیری مبتنی بر شواهد، کاربرد آن در تدریس دروس رشته پرستاری پیشنهاد می‌شود.
متن کامل [PDF 251 kb]   (2541 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1390/5/30 | پذیرش: 1390/11/25 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education