:: دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 783-776 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر توسعه یادگیری خودراهبر
علی‌رضا یوسفی، مریم گردان ‌شکن
، maryam.gordanshekan@yahoo.com
چکیده:   (17325 مشاهده)
مقدمه: ایجاد و ارتقای یادگیری خودراهبر، یکی از اهداف مهم آموزش عالی محسوب می‌شود چرا که انتظار می‌رود دانشجویان به سطحی از توانمندی‌های فردی برسند که بدون قرار گرفتن در یک نظام آموزشی ویژه، بتوانند نیازهای آموزشی خود را شناسایی کرده و در جهت رفع آن بکوشند و در نهایت یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرار دهند. روش‌ها: این پژوهش یک مطالعه مروری بر برخی از مقالات منتشر شده در زمینه یادگیری خودراهبر از سال‌های 1990 تا 2008 می‌باشد. نتایج: مرور پیشینه پژوهش نشان می‌دهد که یادگیری خودراهبر رشدی صعودی داشته و روندی رو به توسعه دارد. نتیجه گیری: به دلیل مزایای یادگیری خودراهبر، توجه بنیادی به این نوع یادگیری و آموزش‌های اساسی برای ارتقا‌ی آن، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
واژه‌های کلیدی: یادگیری خودراهبر، آموزش عالی، توسعه
متن کامل [PDF 245 kb]   (9111 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/1/15 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها