 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Samadi-Miarkolaei H,  Samadi-Miarkolaei H. The Ranking and Comparison of Mazandaran Province Universities in the Field of Academic Entrepreneurship.  Iranian Journal of Medical Education 2018; 18 :487-495
URL: 
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4145-fa.html   
                    
                    صمدی میارکلائی حسین،  صمدی میارکلائی حمزه. رتبهبندی و مقایسه دانشگاههای استان مازندران در زمینهی کارآفرینی دانشگاهی.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1397; 18 
() :487-495
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4145-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات ، hamzeh_samadi@yahoo.com
                    
                    
                    چکیده:       (3867 مشاهده)
                    
                    
                    مقدمه: امروزه یکی از پیش شرطهای توسعه اقتصادی پویا در کشورهای توسعه یافته، کارآفرینی دانشگاهی و توسعه آن در دانشگاههای علوم پزشکی است. این پژوهش با هدف رتبهبندی و مقایسه دانشگاههای استان مازندران در زمینهی کارآفرینی دانشگاهی انجام شد.
روشها: در این پژوهش کاربردی توصیفی جامعه آماری پژوهش متشکل از اساتید خبره دانشگاهی و افراد خبره حاضر در مراکز رشد دانشگاههای استان مازندران در سال 1394 بود، که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای پرسشنامه و مصاحبه برای جمعآوری دادههای به کار گرفته شد. تحلیل دادهها نیز با تکنیکهای تاپسیس (TOPSIS) و وزندهی جمعی ساده (SAW) و استفاده از نرمافزار MATLAB انجام گردید.
نتایج: دانشگاه صنعتی بابل (1812/0؛ 1443/0w=) دارای بهترین امتیاز در زمینهی کارآفرینی دانشگاهی بود، دانشگاههای علوم پزشکی ساری (1643/0؛ 1366/0w=)، و علوم پزشکی بابل (1990/0؛ 1277/0w=) نیز رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
نتیجهگیری: با توجه به رتبه تقریباً مناسب دانشگاههای علوم پزشکی در میان دانشگاههای استان مازندران، لازم است که دانشگاههای علوم پزشکی با توسعه زیرساختهای موردنیاز جهت توسعه دانشگاه کارآفرین، بتوانند ظرفیتها و تواناییها خود را برای افزایش کارکردهای جدید فراهم سازند.
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشی اصیل |
                    موضوع مقاله: 
                    
مدیریت پژوهشهای دانشگاهی  دریافت: 1395/3/8 | پذیرش: 1397/6/11 | انتشار: 1397/1/26 | انتشار الکترونیک: 1397/1/26
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول