XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Malmir M, zare M, Feizabadi N, Sarikhani R. The Effects of Social Networks on Nursing Students’ Academic Achievement and Retention in Learning English. Iranian Journal of Medical Education 2016; 16 :265-272
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3969-fa.html
مالمیر مرتضی، زارع محمد، فیض‌آبادی نرگس، ساریخانی راحله. تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر پیشرفت‌ تحصیلی و یادداری دانشجویان پرستاری در آموزش زبان انگلیسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :265-272

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3969-fa.html


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ، zareeducation@gmail.com
چکیده:   (7537 مشاهده)

مقدمه: استفاده از فناوری‌های نوین مجازی در فرآیند یاددهی-یادگیری اجتناب‌ناپذیر است. از جمله این فناوری‌ها، استفاده و به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی مجازی در تعلیم‌و‌تربیت است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر به‌کارگیری شبکه اجتماعی مجازی بر پیشرفت‌ تحصیلی و یادداری دانشجویان پرستاری در آموزش زبان انگلیسی بود.

روش‌ها: در این پژوهش شبه‌آزمایشی از طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته پرستاری (70 نفر)، دانشکده پرستاری ملایر در سال تحصیلی 95-94 بود که از طریق نمونه‌گیری در دسترس 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون آماری تی‌زوجی استفاده شد.

نتایج: یافته‌های پژوهش نشان داد میزان پیشرفت‌ تحصیلی (14/5=t، 001/0p=) و یادداری (36/4=t، 001/0p=) دانشجویانی که زبان انگلیسی را از طریق شبکه اجتماعی مجازی، آموزش دیدند، بیش‌تر از میزان پیشرفت‌ تحصیلی (768/0= t، 537/0p=) و یادداری (747/0=t، 817/0p=) دانشجویانی بود که به روش سنتی زبان انگلیسی را آموزش دیدند.

نتیجه‌گیری: با توجه به تأثیر شبکه‌ اجتماعی مجازی بر پیشرفت‌ تحصیلی و یادداری دانشجویان پرستاری در آموزش زبان انگلیسی، توصیه می‌شود که از این شیوه آموزش در فرآیند یاددهی-یادگیری آموزش پزشکی بیش‌تر استفاده گردد.

متن کامل [PDF 175 kb]   (2400 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: تكنولو‍ژي آموزشي
دریافت: 1394/9/16 | پذیرش: 1395/1/29 | انتشار: 1395/8/1 | انتشار الکترونیک: 1395/8/1

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education