Hojat M, Imanian M, Karimyar Jahromi M. The Quality of Journal Club Implementation in Iranian Nursing Faculties . Iranian Journal of Medical Education 2014; 14 (7) :605-615
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3305-fa.html
مهدی کریمیار جهرمی (مربی)، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران. ، mahdikarimyar310@gmail.com
چکیده: (33387 مشاهده)
مقدمه: ژورنال کلاب یکی از روشهای کلاسیک آموزش (توانمندسازی) اساتید است. پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت برگزاری ژورنال کلاب دانشکدههای پرستاری ایران از دیدگاه اساتید انجام گردید.
روشها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی بود. نمونهگیری به صورت سرشماری از بین اساتید دانشکدههای پرستاری که ژورنال کلاب در آنها در سال1392 اجرا میشد، انجام شد. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته بود که روایی و پایایی آن تایید شد. پاسخ به سؤالات بر اساس لیکرت با توجه به سطح مطلوب بودن هر گویه به صورت کاملاً مطلوب، مطلوب، نسبتاً مطلوب، نامطلوب و کاملاً نامطلوب بود. جهت ارائه دادهها از آمار توصیفی استفاده شد.
نتایج: میانگین کل کیفیت برگزاری ژورنال کلابها از دیدگاه اساتید، 34/0±83/1 از 4 نمره یعنی سطح "نسبتاً مطلوب" بود. بهترین کیفیت به ترتیب در حیطه نحوه برگزاری (بعد از اجرا) 53/0±47/2، حیطه سازماندهی و برنامهریزی (قبل از اجرا) 89/0±43/2 و حیطه نحوهی برگزاری(حین اجرا)43/0±08/2 به دست آمد.
نتیجهگیری: با توجه به سطح نسبتاً مطلوب کیفیت برگزاری ژورنال کلاب در دانشکدههای پرستاری، پینشهاد میشود با انجام مطالعات بیشتر در دانشکدههای مختلف، جهت بررسی و افزایش کیفیت ژورنال کلابها اقدام شود.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1393/4/6 | پذیرش: 1393/7/1 | انتشار: 1393/7/9 | انتشار الکترونیک: 1393/7/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول