دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 1160-1153 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، faribajowkar@yahoo.com
چکیده:   (21451 مشاهده)
مقدمه: پرستاران بخش بزرگی از پرسنل نظام سلامت را تشکیل می‌دهند. لذا تربیت این نیروی عظیم تأثیر به سزایی بر سلامت جامعه خواهد داشت. یکی از راه‌های کسب اطمینان از توانمندی‌های آنان فراهم نمودن آموزش بالینی مؤثر است لذا این مسأله موجب توجه به آموزش بالینی از ابعاد گوناگون گردیده است. این مطالعه با هدف واکاوی این ابعاد و بحث‌ پیرامون آنها صورت گرفته است. روش‌ها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی آموزش بالینی، محیط بالینی، مشکلات آموزش بالینی، مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 در ovid‌، ایران مدکس iranmedex))‌، مدلیب (medlib) انتخاب شدند و براساس حیطه‌های مطرح در آموزش بالینی بررسی شدند که نهایتاً 23 مقاله انتخاب گردید. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد ابعاد فلسفه آموزش بالینی پرستاری در واقع همان حیطه‌های چالش برانگیزی هستند که می‌بایستی در تحقیقات به آنها توجه شود. لذا توصیه می‌شود این موارد محور پژوهش در آموزش بالینی پرستاری قرار گیرند.
متن کامل [PDF 196 kb]   (10562 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/21 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.