:: دوره 9، شماره 3 - ( 10-1388 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 271-277 برگشت به فهرست نسخه ها
کارگاه بیوتکنولوژی، نمونه‌ای از غنی‌سازی برنامه درسی: بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی
مهدی قاسمی، عاطفه السادات واعظی
، ghasemi@edc.mui.ac.ir
چکیده:   (14984 مشاهده)
مقدمه: یکی از راه‌های غنی‌سازی برنامه درسی برای دانشجویان پزشکی در سال‌های اخیر، و پرورش آنها به عنوان پزشک- دانشمند، آشنایی آنها با دانش‌های دیگر از جمله بیوتکنولوژی است. در این مطالعه که در قالب یک کارگاه آشنایی دانشجویان با بیوتکنولوژی برگزار شد، دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد فوائد آن مورد بررسی قرار گرفت. روش‌ها: یک کارگاه هفت روزه بیوتکنولوژ‍ی با شرکت 15 نفر از دانشجویان پزشکی عضو دفتر استعدادهای درخشان در دانشکده داروسازی برگزار شد. در پایان، شرکت‌کنندگان در قالب یک مطالعه توصیفی به پرسشنامه‌ای با 86 گزاره در هفت حیطه که دربرگیرنده نظر آنان نسبت به این برنامه بود، پاسخ دادند. نتایج با استفاده از نرم‌افزار SPSS توصیف شد. نتایج: میزان رضایت از کارگاه بسیار بالا بود (2/0±4) و ضمن مثبت ارزیابی کردن اثرات و دستاوردهای کارگاه (49/0±9/3) ارتباط پزشکی و بیوتکنولوژی را بسیار نزدیک و آشنایی با مباحث بیوتکنولوژی را برای دانشجویان پزشکی، ضروری و مناسب دانستند. نتیجه‌گیری: با توجه به دیدگاه مثبت دانشجویان پزشکی نسبت به آشنایی با بیوتکنولوژی و لزوم این امر در علوم پزشکی، غنی‌سازی برنامه درسی دوره پزشکی عمومی با مباحث این علم توصیه می‌شود.
واژه‌های کلیدی: کارگاه، بیوتکنولوژی، غنی‌سازی، دیدگاه، دانشجویان پزشکی، پزشک- دانشمند
متن کامل [PDF 193 kb]   (1857 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: ۱۳۸۸/۱۰/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۰/۵/۱۶


XML   English Abstract   Print



دوره 9، شماره 3 - ( 10-1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها