دوره 7، شماره 2 - ( 12-1386 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 237-227 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Teymouri M, Tootoonchi M, Salehi M, Hassanzadeh A. Job Satisfaction Among Faculty Members Of Isfahan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2008; 7 (2) :227-237
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-699-fa.html
تیموری مریم، توتونچی مینا، صالحی مهرداد، حسن زاده اکبر. رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1386; 7 (2) :227-237

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-699-fa.html


، M_Teimouri@yahoo.com
چکیده:   (22260 مشاهده)
مقدمه: شناخت عوامل مؤثر در ایجاد رضایت شغلی می‌تواند در افزایش رضایت شغلی اعضای هیأت علمی و ایجاد انگیزه در جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مفید باشد. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 85-1384 انجام شد. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی، از بین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد 210 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته شامل 45 گویه در حیطه‌های حقوق و مزایا، فرصت‌های ارتقا، نحوه سرپرستی و ارتباطات، امنیت شغلی، شرایط فیزیکی و محیط و ماهیت کار به صورت خودایفا تکمیل گردید و به صورت توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار با نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین و انحراف معیار کل نمره رضایت شغلی اعضای هیأت علمی 93/14±09/65 و به تفکیک حیطه‌های مورد بررسی به ترتیب اولویت شامل ماهیت کار (31/13±5/82)، نحوه سرپرستی و ارتباطات (52/17±3/65)، امنیت شغلی (64/21±99/63)، حقوق و مزایا (9/20±8/61)، فرصت‌های ارتقا (05/20±7/58) و شرایط فیزیکی و محیط کار (49/21±02/58) از حداکثر نمره 100 بود. نتیجه‌گیری: اعضای هیأت علمی از رضایت شغلی خوبی برخوردار بودند و از ماهیت کار خود رضایت مطلوب، از نحوه سرپرستی، امنیت شغلی، حقوق و مزایا تا حدی مطلوب، و از فرصت ارتقا و شرایط فیزیکی محیط کار رضایت کمتری داشتند. توجه به رفاه اساتید و اصلاح فرایندهای ارتقا می‌تواند شرایط موجود را بهبود بخشد.
متن کامل [PDF 243 kb]   (5889 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1387/2/4 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1386/12/25 | انتشار الکترونیک: 1386/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education