دوره 7، شماره 2 - ( 12-1386 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 199-191 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aghamolaei T, Abedini S. Comparison Of Self And Students' Evaluation Of Faculty Members In School Of Health Of Hormozgan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2008; 7 (2) :191-199
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-688-fa.html
آقاملایی تیمور، عابدینی صدیقه. مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1386; 7 (2) :191-199

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-688-fa.html


، teamurp@yahoo.com
چکیده:   (14452 مشاهده)
مقدمه: مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آنها می‌تواند موجب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آموزش شود. هدف این مطالعه، مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت بندرعباس توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید بود. روش‌ها: جمعیت مورد مطالعه این پژوهش پیمایشی- مقطعی، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس بودند. تعداد 20 نفر از اعضای هیأت علمی به صورت سرشماری انتخاب شدند. هر استاد علاوه بر خودارزیابی، توسط 20 نفر دانشجو که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، مورد ارزشیابی قرار گرفت. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای بود که بر اساس مقیاس لیکرت تهیه شده و شامل 20 سؤال 5 گزینه‌ای بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین نمرات خودارزیابی اساتید 3/6±7/89 و میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان 5/6±1/85 بود که اختلاف آماری معنی‌داری بین آنها وجود داشت. ضریب همبستگی بین نمرات خودارزیابی اساتید با نمرات ارزشیابی آنها توسط دانشجویان 26/0 به دست آمد. نمره خودارزیابی اکثر (75 درصد) اساتید بالاتر از نمره ارزشیابی آنها توسط دانشجویان بود. نتیجه‌گیری: نتایج خودارزیابی اعضای هیأت علمی برای بهبود کیفیت تدریس قابل استفاده می‌باشد. اساتید نیز می‌توانند برای ارزشیابی خود توسط دانشجویان اهمیت بیشتری قائل شوند.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، خودارزیابی، دانشجو، استاد.
متن کامل [PDF 224 kb]   (4707 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1386/12/25 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1386/12/25 | انتشار الکترونیک: 1386/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education