XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi M, Mohammadi F, Shahnazi H, Shakerian M, Nasirian M. Introduction of a Custom-Developed method for Evaluating the Quality of Students' Assessment through Recorded Scores. Iranian Journal of Medical Education 2025; 25 :65-67
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5912-fa.html
رحیمی مجید، محمدی فرزانه، شهنازی حسین، شاکریان مهناز، نصیریان مریم. معرفی روش محقق‌ساخته جهت ارزیابی کیفیت ارزشیابی دانشجویان از طریق نمرات ثبت شده. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1404; 25 () :65-67

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5912-fa.html


گروه مهندسی بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایران. ، fm_1363@yahoo.com
چکیده:   (18 مشاهده)
ارزشیابی دانشجویان یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند آموزش دانشگاهی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در سنجش میزان تحقق اهداف آموزشی و یادگیری دارد. در طول یک نیم‌سال تحصیلی، استاد با بهره‌گیری از روش‌های متنوع آموزشی، مفاهیم نظری و عملی را به دانشجویان منتقل می‌کند و در پایان، با استفاده از ابزارهای مختلف ارزشیابی، میزان یادگیری آنان را مورد سنجش قرار می‌دهد(1). این ابزارها می‌تواند شامل آزمون‌های میان‌ترم و پایان‌ترم، آزمون‌های عملی و نظری، ارائه سمینار، انجام پروژه‌های تحقیقاتی یا مشارکت در فعالیت‌های کلاسی باشد. برآیند تمامی این ارزشیابی‌ها در نهایت به‌صورت یک نمره نهایی ثبت می‌شود که به‌عنوان نماینده عملکرد دانشجو در آن درس تلقی می‌گردد(2).
 
واژه‌های کلیدی: نامه به سردبیر، ارزشیابی
متن کامل [PDF 339 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: 1404/8/6 | پذیرش: 1404/3/10 | انتشار: 1404/3/10 | انتشار الکترونیک: 1404/3/10

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education