XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zeighami mohammadi S, Abgineh Esfandiari S. Correlation between Feedback in Clinical Education and Professional Self-Concept in Nursing Students. Iranian Journal of Medical Education 2022; 22 :261-269
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5489-fa.html
ضیغمی محمدی شراره، ابگینه اسفندیاری سوسن. همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه‌ای در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1401; 22 () :261-269

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5489-fa.html


ﮔﺮوه پرستاری ، داﻧﺸﻜﺪه پرستاری و مامایی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج ، ایران. ، zeighami@kiau.ac.ir
چکیده:   (535 مشاهده)
مقدمه: با توجه به اهمیت نقش تعاملات بین فردی محیط بالینی در شکل‌گیری خود پنداره حرفه‌ای، مطالعه حاضر با هدف بررسی همبستگی بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه‌ای در دانشجویان پرستاری انجام شد.
روش‌ها: این یک مطالعه توصیفی همبستگی بود که بر روی 167 دانشجوی پرستاری ترم 7 و 8 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1399 -1400 انجام شد. نمونه‌گیری به شیوه سرشماری انجام شد. داده‌ها توسط فرم اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه 36 سؤالی خود پنداره حرفه‌ای پرستاری کوین (Cowin) و پرسشنامه بازخورد در آموزش بالینی بود که به روش خود گزارشی تکمیل شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن وکای اسکوئر تحلیل شد.
نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل خود پنداره حرفه‌ای پرستاری 53/23±65/176( از مجموع216 نمره) بود و 82%خود پنداره حرفه‌ای بالا داشتند. میانگین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی 15/10±76/82 (از مجموع 125 نمره) بود و 8/77 % بازخورد در حد متوسط دریافت نموده بودند. آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن همبستگی مثبت ضعیف و معناداری بین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی و نمره کل خود پنداره حرفه‌ای پرستاری نشان داد(004/0=p 222/0=r).
نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه همبستگی ضعیفی بین بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه‌ای دانشجویان پرستاری نشان داد. شناسایی سایرعوامل مرتبط با خود پنداره حرفه‌ای دانشجویان پیشنهاد می­گردد.



تازه‌های تحقیق
شراره ضیغمی محمدی: Google Scholar ,Pubmed
متن کامل [PDF 762 kb]   (318 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش باليني
دریافت: 1401/4/9 | پذیرش: 1401/6/22 | انتشار: 1401/1/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education