[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 14، شماره 3 - ( 3-1393 ) ::
جلد 14 شماره 3 صفحات 189-194 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مؤثر بر حضوردر کلاس درس ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سال 1392
راضیه نظری وانانی، زهره نادری، فرشته آیین
، razyehnazary@yahoo.com
چکیده:   (4615 مشاهده)
مقدمه: حضور در کلاس به عنوان یک فرصت جهت یادگیری دروس شناخته شده است و غیبت از کلاس می‌تواند باعث سست شدن این هدف مهم یعنی یادگیری شود. این مطالعه با هدف تعیین عوامل مؤثر بر حضور در کلاس درس ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام گردید. روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 120نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکردکه به روش نمونه‌گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند انجام گردید. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته جمع‌آوری و با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: از دید2/64%(77نفر) دانشجویان شرکت کننده در پژوهش، عامل ایجاد انگیزه توسط استاد بیش‌ترین نقش را در حضور دانشجویان در کلاس دارد و از نظر 8/35%(43نفر) دانشجویان استفاده از وسایل سمعی بصری نقشی در حضور آنها در کلاس درس ندارد. 19 نفر (8/15%) دانشجویان با معدل بالاتر از17 ایجاد انگیزه توسط استاد را عامل رغبت خود به کلاس گزارش کردند. 12 نفر (10%) از دانشجویان مذکر مهم‌ترین عامل حضورشان در کلاس را انجام حضور و غیاب می‌دانند. نتیجه‌گیری: با توجه به این که ایجاد انگیزه توسط اساتید بیش‌ترین نقش را در حضور دانشجویان در کلاس دارد، لذا اساتید باید جهت افزایش حضور دانشجویان در کلاس‌های درس از روش‌هایی مانند تکنیک‌های خلاق آموزشی و تجهیز کلاس‌ها استفاده نماید.
واژه‌های کلیدی: عوامل مؤثر، حضور در کلاس، دانشجویان علوم پزشکی
متن کامل [PDF 213 kb]   (1617 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: مديريت آموزشي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۳ | انتشار: ۱۳۹۳/۲/۲۸
پرسشنامه مطالعه [DOCX 14 KB]  (361 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari vanani R, Naderi Z, Aein F. Factors Affecting Classroom Participation the Viewpoints of Students in ShahreKord University of Medical Sciences in 2013. Iranian Journal of Medical Education. 2014; 14 (3) :189-194
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3095-fa.html

نظری وانانی راضیه، نادری زهره، آیین فرشته. عوامل مؤثر بر حضوردر کلاس درس ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سال 1392. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1393; 14 (3) :189-194

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3095-fa.html



دوره 14، شماره 3 - ( 3-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3897