دوره 14، شماره 7 - ( 7-1393 )                   جلد 14 شماره 7 صفحات 658-653 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parandeh A, Rejeh N, Sharifnia H. The importance of service-based learning approach in nursing education: A review of the literature. Iranian Journal of Medical Education 2014; 14 (7) :653-658
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3090-fa.html
پرنده اکرم، رژه ناهید، شریف نیا حمید. رویکرد یادگیری مبتنی بر ارائه خدمات در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1393; 14 (7) :653-658

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3090-fa.html


اکرم پرنده (مربی )، دانشجوی دکتری پرستاری،گروه بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج)، تهران، ایران. akram.parandeh@yahoo.com ، akram.parandeh@yahoo.com
چکیده:   (32386 مشاهده)
در دهه‌های اخیر مفهوم مراقبت و خدمت از محیط‌های بیمارستانی به جامعه تغییر و توسعه یافته است. در همین راستا جهت ارائه خدمت مبتنی بر جامعه، تغییر در برنامه‌های آموزشی پرستاران ضروری است. چنین تغییر سبب می‌شود تا دانشجویان شرایط واقعی تجارب یادگیری مرتبط با اهداف آموزشی و خدمات مبتنی بر جامعه را بر اساس برنامه‌های آموزشی و درسی فراگرفته و کاربرد عملی آموخته‌های خود را در محیط‌های واقعی تجربه نمایند(1). یکی از رویکرد‌های یادگیری که به برنامه‌ریزان آموزشی کمک نموده تا همگام با نیازهای جامعه حرکت نمایند، رویکرد یادگیری با ارائه خدمت است(2). در این نوشتار با مروری بر مقالات ضمن بیان تاریخچه، به معرفی مفهوم رویکرد آموزشی با ارائه خدمت، اهداف و ویژگی‌های آن و نیز به فواید آن در آموزش پرستاری پرداخته می‌شود.
متن کامل [PDF 148 kb]   (1741 دریافت)    
نوع مطالعه: واژه نامه توصیفی | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1392/11/2 | پذیرش: 1393/6/5 | انتشار: 1393/7/23 | انتشار الکترونیک: 1393/7/23

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education