دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1382 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 82-81 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefi A. Descriptive Educatinal Terminology. Iranian Journal of Medical Education 2003; 3 (1) :81-82
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-172-fa.html
یوسفی علیرضا. واژه شناسی توصیفی آموزش. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382; 3 (1) :81-82

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-172-fa.html


چکیده:   (9321 مشاهده)
آزمون های تشخیصی(Diagnostic Test)آزمون های تشخیصی نوعی از آزمون های پیشرفت تحصیلی محسوب می شوند که معمولا در ابتدا و در طول دوره تحصیلی و فبل ار برگزاری آزمون نهایی، انجام می گیرند. هدف این آزمون ها، تعیین سطح توانایی فراگیران در بدو ورود به دوره و شناسایی قوت ها و ضعف های فراگیران و نیز کسب اطلاع استادان از مطالبی است که به درستی یاد گرفته نشده اند. از این رو، گسترش آزمون های تشخیصی، ابزارهای بسیار مناسبی در اختیار استادان و نظام آموزشی قرار می دهد تا با نقاط ضعف ها بپردازند و نقاط قوت را تقویت کنند. نتایج این آزمون ها بیشتر برای کسب اطلاع استادان و نظام آموزشی و فراگیران از چگونگی پیشرفت فراگیران است. معمولا کمتر از نتایج این آزمون ها برای داوری نهایی درباره فراگیران استفاده می شود ...
متن کامل [PDF 77 kb]   (2131 دریافت)    
نوع مطالعه: واژه نامه توصیفی |
دریافت: 1385/6/15 | پذیرش: 1382/3/25 | انتشار: 1382/3/25 | انتشار الکترونیک: 1382/3/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education