دوره 11، شماره 2 - ( 4-1390 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 127-120 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vafaee Najar A, Mohammadi M, Khiabani B, Ibrahimpour H. Attitude And Performance Of Faculties Towards The Implementation Of The Electronic Learning System (ELS) In Mashhad University Of Medical Sciences (MUMS) In 2009. Iranian Journal of Medical Education 2011; 11 (2) :120-127
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1702-fa.html
وفایی نجار علی، محمدی مریم، خیابانی تنها بهروز، ابراهیمی‌پور حسین. نگرش و عملکرد اعضای هیأت‌علمی نسبت به پیاده‌سازی نظام آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (2) :120-127

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1702-fa.html


، ebrahimipourh@mums.ac.ir
چکیده:   (14742 مشاهده)
مقدمه: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور آموزش مجازی را شروع نموده‌اند اما آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوعی نوپا است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نگرش و عملکرد اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش مجازی انجام شده است. روش‌ها: مطالعه حاضر توصیفی و از نوع مقطعی است که در سال 1388 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل کلیه اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های دانشگاه (360 نفر) بوده و حجم نمونه 86 نفر بوده که به روش طبقه‌ای و تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه و داده‌ها به صورت میدانی گردآوری شده و در نهایت با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: 65 درصد نمونه مرد و 35 درصد زن بوده‌اند. 5/46 درصد سابقه فعالیت آموزشی کمتر از 5 سال و 5/39 درصد سابقه بالای 10 سال داشته‌اند. به صورت کلی 7/90 درصد افراد مورد پژوهش با پیاده‌سازی آموزش مجازی موافق، 7/4 درصد کاملاً موافق و 7/4 درصد هم کاملاً مخالف بوده‌اند. همچنین تاکنون 5/46 درصد افراد در تولید محتوای الکترونیکی مشارکت داشته‌ و 9/34 درصد از آموزش مجازی در تدریس خود استفاده نموده‌اند. یافته‌ها در خصوص شیوه‌های مورد استفاده جهت تدریس نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از روش سخنرانی (3/1±72/3) و بحث گروهی (07/1±47/3) استفاده کرده‌اند. نتیجه‌گیری: با توجه به نگرش مثبت و عملکرد اعضای هیأت‌علمی در مورد نظام آموزش مجازی پیشنهاد می‌گردد زمینه لازم جهت طراحی و حرکت به سمت اجرای نظام آموزش مجازی در آموزش‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی فراهم گردد.
متن کامل [PDF 351 kb]   (2527 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/4/20 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1390/4/24 | انتشار الکترونیک: 1390/4/24

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education