دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 1215-1209 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Samouei R, Kamali F, Alavi M, Yazdi M. Comparison Of Management Capabilities Of Health Services Management Students And Medical Students Based On Indicators Of Emotional Intelligence In Isfahan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :1209-1215
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1624-fa.html
سموعی راحله، کمالی فرحناز، دهکردی مهرالسادات، یزدی کجانی مریم. مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و دانشجویان پزشکی بر اساس شاخص‌های هوش هیجانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :1209-1215

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1624-fa.html


، samouei1380@yahoo.com
چکیده:   (17196 مشاهده)
مقدمه: هوش هیجانی شکل تکامل یافته‌ای از توجه به انسان در محیط کاری است و افراد با هوش هیجانی بالا، در زندگی کارآمد، مولد و مفیدند. این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی بر اساس مؤلفه‌های هوش هیجانی انجام شده است. روش‌ها: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی‌ و حجم نمونه برابر با 100 نفر از دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی در‌ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1385 بوده است. سنجش میزان هوش هیجانی با استفاده از پرسشنامه بار- ان انجام شده، سپس تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار رایانه‌ای SPSS و آزمون T student و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج: بین میزان هوش هیجانی دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی (در هر یک از مقیاس‌ها و نمره کل) تفاوت معنادار به دست نیامد. نتیجه‌گیری: طبق نتایج این مطالعه، توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی برحسب شاخص‌های هوش هیجانی قابل تبیین نبوده است. توصیه می‌شود محققان دیگر، به بررسی سایر متغیرها بپردازند.
متن کامل [PDF 283 kb]   (2465 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/21 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education