دوره 3، شماره 2 - ( پاییز 1382 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 82-81 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefi A. Descriptive educational terminology. Iranian Journal of Medical Education 2003; 3 (2) :81-82
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-160-fa.html
یوسفی علیرضا. واژه شناسی توصیفی آموزش: کاربردهای طبقه بندی هدف های آموزشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382; 3 (2) :81-82

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-160-fa.html


چکیده:   (9136 مشاهده)
استفاده از طبقه بندی هدف های آموزشی، معلمان و طراحان آموزشی را قادر می سازد تا به شیوه ای ملموس به بیان اهداف آموزشی (هدف های یادگیری) بپردازند. واضعان مدل طبقه بندی هدف های آموزشی، به منظور شهولت تدوین اهداف آموزشی در هر یک از سه حیطه شناختی، نگرشی م روانی – حرکتی، مراتبی را برای یادگیری از پاششن ترین سطح تا بالاترین سطح، در نظر گرفته اند. سلسله مراتب یادگیری در هر حیطه به گوه ای است که یادگیری در سطح بالاتر، در ببگبرنده سطوح پایین تر نیز باشد. معلم آشنا به این طبقه بندی، با توجه به سطح دانشجویان و نیازهای جامعه و مدت زمانی که برای آموزش در اختیار دارد، به گزینش اهداف آموزشی در سطح مورد نظر می پردازد.ذکر این نکته ضرورت دارد که سطوح یادگیر در هر کدام از حیطه های طبقه بندی هدف های آموزشی، به هیچ وجه نشان دهنده اهمیت سطوح بالاتر و کم اهمیت بودن سطوح پایین تر نمی باشد ...
متن کامل [PDF 117 kb]   (2735 دریافت)    
نوع مطالعه: واژه نامه توصیفی |
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1382/9/24 | انتشار الکترونیک: 1382/9/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education