 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Khazaei M. Effects Of Integrating Physiology Lessons To Clinical And Para-Clinical Findings On Medical Students' Attitude And Motivation Toward Physiology Lesson.  Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :609-613
URL: 
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1481-fa.html   
                    
                    خزاعی مجید. تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافتههای کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :609-613
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1481-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                     ، Khazaei@med.mui.ac.ir
                    
                    
                    چکیده:       (26090 مشاهده)
                    
                    
                    مقدمه: کاربردی نمودن مطالب تئوریک در دوره علوم پایه پزشکی نقش مهمی در افزایش انگیزه و علاقهمندی دانشجویان به این دروس خواهد داشت. هدف از این مطالعه تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافتههای کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی روشها: این مطالعه به صورت پیش تجربی بر روی 75 دانشجوی پزشکی ترم 4 دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دانشجویان همزمان با گذراندن مطالب تئوری درس فیزیولوژی در بخشهای کلینیکال و پاراکلینیکال بیمارستانهای آموزشی حاضر شده و با پایه فیزیولوژیک بیماریها آشنا شدند. نگرش دانشجویان در مورد درس فیزیولوژی، انگیزه و علاقه به درس فیزیولوژی قبل و بعد از ادغام، و نحوه تدریس دوره با یک پرسشنامه، بعد از ادغام مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل و نتایج به صورت میانگین و انحراف معیار و مقایسهها با آزمون t انجام گرفت. نتایج: نتایج نشان داد علاقه دانشجویان به شرکت در این برنامه از 25/0±30/15 قبل از برنامه به 35/0±38/17 پس از برنامه افزایش یافت (05/0p>). همچنین بررسی نگرش دانشجو به درس فیزیولوژی نشان میداد که قبل از ادغام میانگین و انحراف معیار 33/0±30/11 بود که بعد از ادغام به 25/0±71/16 افزایش یافته و اختلاف معناداری داشت (05/0p>). ارزشیابی نحوه تدریس و شرایط کلی برگزاری دوره نیز عدد 08/19 از 20 را نشان داد. نتیجهگیری: حضور در بیمارستان و برخورد با بیمار همزمان با آموزش تئوری، می تواند کمک زیادی به افزایش انگیزه درونی و بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به دروس علوم پایه بخصوص درس فیزیولوژی نماید.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشی اصیل |
                    موضوع مقاله: 
                    
شيوه هاي آموزش  دریافت: 1389/12/4 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول