، narjesamini@yahoo.com
چکیده: (20142 مشاهده)
مقدمه: آگاهی از نوع سبک یادگیری دانشجویان میتواند روشهای آموزشی را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده و موجب بازده آموزشی بالاتر شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 بود.
روشها: این مطالعه توصیفی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد. نود نفر از دانشجویان پزشکی با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این پژوهش، پرسشنامه سبکهای یادگیری VARK بود. برای تحلیل نتایج از نرمافزار SPSS و روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید.
نتایج: دانشجویان رشتههای پزشکی از سبکهای یادگیری مختلفی استفاده میکنند بطوری که سبک یادگیری ترجیحی اکثر دانشجویان پزشکی با نمره 87/6±26/39 سبک دیداری بود. دانشجویان دختر و پسر سبکهای یادگیری متفاوتی داشتند.
نتیجهگیری: ارتقای کیفیت آموزش، در طراحی و ارائه آموزش ایجاب میکند که به سبک یادگیری فراگیران توجه شود. به اساتید و طراحان آموزش پیشنهاد میگردد از رسانهها و فناوریهای گوناگون استفاده کنند.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ارزشيابي استاد دریافت: 1389/6/4 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/4/24 | انتشار الکترونیک: 1389/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول