@ARTICLE{Ashoorion, author = {Asgari, Hedayatalah and Ashoorion, Vahid and Ehsanpour, Soheila and }, title = {Teaching and evaluation of field training course for health services management undergraduates: conventional and logbook methods}, volume = {16}, number = {0}, abstract ={مقدمه: یکی از قوی‌ترین ابزارهای آموزش و ارزشیابی دانشجویان به خصوص دانشجویان پزشکی و رشته‌های وابسته کارنامه عملکرد (Log Book) است این پژوهش با هدف طراحی، اجرا و رضایت‌سنجی اساتید و فراگیران از لاگ‌بوک کارآموزی 2 در عرصه دانشجویان کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی انجام شد. روش‌ها: دراین پژوهش توصیفی جمعیت مورد مطالعه 44 نفر از دانشجویان کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و6 نفر از اساتید دوره کارآموزی در عرصه دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1394 بودند. نمونه‌گیری به روش سرشماری انجام شد. پژوهش در دو مرحله، طراحی و به‌کارگیری لاگ‌بوک و رضایت‌سنجی به وسیله پرسشنامه محقق‌ساخته اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون من ویتنی و کای اسکولر انجام شد. نتایج: در بخش اول لاگ‌بوک شامل 21 قسمت برای کارآموزی تهیه گردید و در یک گروه 22 نفری از دانشجویان اجرا و نتایج با گروه شاهد مقایسه شد. میانگین سطح رضایت اساتید در گروه روش متداول 6/4±38 و در گروه روش جدید 1/8±7/36 بود که از نظر آماری با استفاده از آزمون من ویتنی این اختلاف غیرمعنادار (87/0p=) بود. سطح رضایت دانشجویان در گروه روش متداول 3/6±8/37 و در روش جدید 8±6/41 و اختلاف آن معناداربود (047/0, p= 5/175z=). نتیجه‌گیری: استفاده از دفترچه ثبت مهارت‌های بالینی برای آموزش و ارزشیابی کارآموزان در عرصه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، ضمن ایجاد انگیزش و افزایش رضایت دانشجویان روش یکسان در فرآیند آموزشی کارآموزی در عرصه را فراهم می‌کند ولی در دستیابی به تمام اهداف و حداقل‌های یادگیری نیاز به بازنگری دارد و به‌کارگیری آن مستلزم انجام مطالعات وسیع‌تر است. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4209-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4209-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2016} }