RT - Journal Article T1 - Correlation between Feedback in Clinical Education and Professional Self-Concept in Nursing Students JF - IJME YR - 2022 JO - IJME VO - 22 IS - 0 UR - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5489-fa.html SP - 261 EP - 269 K1 - Nursing students K1 - Clinical education K1 - Professional Self-Concept K1 - Feedback. AB - مقدمه: با توجه به اهمیت نقش تعاملات بین فردی محیط بالینی در شکل‌گیری خود پنداره حرفه‌ای، مطالعه حاضر با هدف بررسی همبستگی بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه‌ای در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش‌ها: این یک مطالعه توصیفی همبستگی بود که بر روی 167 دانشجوی پرستاری ترم 7 و 8 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1399 -1400 انجام شد. نمونه‌گیری به شیوه سرشماری انجام شد. داده‌ها توسط فرم اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه 36 سؤالی خود پنداره حرفه‌ای پرستاری کوین (Cowin) و پرسشنامه بازخورد در آموزش بالینی بود که به روش خود گزارشی تکمیل شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن وکای اسکوئر تحلیل شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل خود پنداره حرفه‌ای پرستاری 53/23±65/176( از مجموع216 نمره) بود و 82%خود پنداره حرفه‌ای بالا داشتند. میانگین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی 15/10±76/82 (از مجموع 125 نمره) بود و 8/77 % بازخورد در حد متوسط دریافت نموده بودند. آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن همبستگی مثبت ضعیف و معناداری بین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی و نمره کل خود پنداره حرفه‌ای پرستاری نشان داد(004/0=p 222/0=r). نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه همبستگی ضعیفی بین بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه‌ای دانشجویان پرستاری نشان داد. شناسایی سایرعوامل مرتبط با خود پنداره حرفه‌ای دانشجویان پیشنهاد می­گردد. تازه‌های تحقیق شراره ضیغمی محمدی: Google Scholar ,Pubmed LA eng UL http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5489-fa.html M3 DOI: 10.48305/22.15 ER -