AU - Hashemian, Mohammadreza AU - Hashemian, Alireza TI - Investigating study Habits of Library and Information Sciences Students of Isfahan University and Isfahan University of Medical Sciences PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJME JN - IJME VO - 14 VI - 9 IP - 9 4099 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3348-fa.html 4100 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3348-fa.pdf SO - IJME 9 AB  - مقدمه: مدیریت زمان، شرایط فیزیکی مطالعه، توانایی خواندن، یادداشت‌برداری، انگیزش یادگیری، حافظه، آمادگی برای برگزاری امتحانات و سلامتی به عنوان عادت‌های مطالعه می‌تواند باعث بهبود مطالعه و انجام مطالعه اثر بخش گردد. هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه عادت‌های مطالعه دانشجویان کتابداری دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. روش‌ها: این پژوهش توصیفی مقایسه‌ای بر روی کلیه دانشجویان کتابداری که در سال تحصیلی 91-1390 در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشغول به تحصیل بودند، انجام شد. نمونه‌گیری به روش نمونه در دسترس در این مقطع زمانی(180نفر) بود و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه عادت‌های مطالعه (PSSHI) بود. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، توزیع فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی اسپیرمن، همبستگی پیرسون، t مستقل، مجذورکای) تحلیل گردید. نتایج: میانگین نمره کل عادت‌های مطالعه دانشجویان 5/10±5/60 از مجموع 100 نمره بود. میانگین نمره کل عادت‌های مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان 10±8/59 و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 2/11±3/61 بود. میانگین نمره عادت‌های مطالعه دانشجویان دردو دانشگاه با هم تفاوت معنادار نداشت (4/0=p). همچنین بین میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده نشد (7/0=p). بین نمره عادت‌های مطالعه دانشجویان با معدل رابطه معنادار وجود نداشت(1/0, p= 02/0r=) نتیجه‌گیری: وضعیت عادت‌های مطالعه دانشجویان کتابداری دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حد بالاتر از متوسط قرار داشت لیکن لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم جهت بهبود عادت‌های مطالعه دانشجویان انجام گیرد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - IJME PG - 751 PT - Original research article YR - 2014