@ARTICLE{Zolfaghari, author = {Zolfaghari, Behzad and }, title = {Designing And Conducting A Course Of Thinking And Research Methodology In Pharmacy}, volume = {10}, number = {5}, abstract ={مقدمه: توجه به فرایند حرفه‌ای شدن در رشته داروسازی، همراه با الزام دانشجویان این رشته به اخذ هشت واحد پایان‌نامه تحقیقاتی از سویی و فقدان آموزش‌های نظام‌مند اصول تفکر و پژوهش در برنامه درسی مصوب آن از سوی دیگر، نیاز به ارایه رسمی درس «روش تفکر و پژوهش در داروسازی» را تایید می‌نماید. روش: با انجام مصاحبه‌های متعدد ساختارمند با اعضای هیأت‌علمی، دانش‌آموختگان و دانشجویان داروسازی سرفصل‌های مورد نیاز درس تهیه و تصویب گردید و سپس درس به صورت 1 واحد اختیاری ارایه گردید و در پایان دوره نظر دانشجویان در این خصوص کسب گردید. نتایج: سر فصل‌های مصوب مانند مهارت‌های فردی حرفه‌ای، مبانی پژوهش، شیوه‌ها و انواع آن، در اولین نیمسال 78-88 ارائه گردید و در پایان دوره نظرسنجی نشان داد، دانشجویان ضمن اعلام رضایت از این درس، بر افزایش تعداد واحد درس مذکور بیشترین تاکید را داشتند. نتیجه‌گیری: مطالعه حاصل ضمن نشان دادن نیاز دانشجویان داروسازی به فراگیری نظام مند اصول تفکر و پژوهش بر عملی و مناسب بودن آن تأکید دارد. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1652-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1652-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2011} }