@ARTICLE{Vahidi, author = {Aghili, Mehrad and Vahidi, Elnaz and Poormoshir, Mohammad Reza and }, title = {An Implementation of Game-Based Learning in Emergency Medicine Residency Program}, volume = {22}, number = {0}, abstract ={مقدمه: آموزش مبتنی بر بازی یکی از روش‌های نوین در امر آموزش پزشکی است که می‌تواند منجر به افزایش یادگیری مباحث ضروری مورد نیاز فراگیران شود. این مطالعه با هدف بررسی پیاده‌سازی آموزش مبتنی بر بازی در رشته طب اورژانس انجام شد. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی مقطعی آموزش مبتنی بر بازی با طراحی سناریو‌های مختلف در قالب بیش از ۱۰ جلسه در آموزش دوره دستیاری طب اورژانس پیاده‌سازی شد. کلیه دستیاران طب اورژانس (۴۲ نفر) به صورت انفرادی و یا گروهی در این جلسات شرکت کرده و ضمن بازی و رقابت با هم مباحث ضروری دوره دستیاری را آموزش دیدند. در نهایت با استفاده از پرسشنامه معتبر Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM) نظرات دستیاران در مورد این روش آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفت. متغیر‌های اسمی به صورت تعداد، درصد و متغیر‌های کمی با میانگین و انحراف معیار و میانه و دامنه بین چارکی گزارش شد. نتایج: نظرات ۴۲ دستیار در سه مقطع دستیاری طب اورژانس در مورد آموزش مبتنی بر بازی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که در همه موارد مورد پرسش قرار گرفته نظرات دستیاران موافق و مثبت در مورد این دوره اموزشی Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM)با میانگین بالای ۳ (موافق و خیلی موافق) و میانه ۳ یا ۴ (موافق و خیلی موافق) بود. نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه نشان داد که نشان داد که پیاده‌سازی این دوره در آموزش دستیاران مفید بوده است و فراگیران نظر موافق در مورد برگزاری و ادامه آموزش مبتنی بر بازی داشتند. تازه‌های تحقیق الناز وحیدی : Google scholar,Pubmed }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5498-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5498-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {DOI: 10.48305/22.6}, year = {2022} }